Atributii secretar
PRINCIPALELE ATRIBUTII ALE SECRETARULUI PE BAZA LEGII 215/2001
Art. 116. - (1) Fiecare unitate administrativ-teritorialÄ Åi subdiviziune administrativ-teritorialÄ a municipiilor are un secretar salarizat din bugetul local. Secretarul comunei, oraÅului, municipiului, judeÅ£ului Åi al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiilor este funcÅ£ionar public de conducere, cu studii superioare juridice sau administrative. Secretarul se bucurÄ de stabilitate în funcÅ£ie.
(2) Secretarul unitÄÅ£ii administrativ-teritoriale nu poate fi membru al unui partid politic, sub sancÅ£iunea destituirii din funcÅ£ie.
(3) Secretarul unitÄÅ£ii administrativ-teritoriale nu poate fi soÅ£, soÅ£ie sau rudÄ de gradul întâi cu primarul sau cu viceprimarul, respectiv cu preÅedintele sau vicepreÅedintele consiliului judeÅ£ean, sub sancÅ£iunea eliberÄrii din funcÅ£ie.
(4) Recrutarea, numirea, suspendarea, modificarea, încetarea raporturilor de serviciu Åi regimul disciplinar ale secretarului unitÄÅ£ii administrativ-teritoriale se fac în conformitate cu prevederile legislaÅ£iei privind funcÅ£ia publicÄ Åi funcÅ£ionarii publici.
Art. 117. - Secretarul unitÄÅ£ii administrativ-teritoriale îndeplineÅte, în condiÅ£iile legii, urmÄtoarele atribuÅ£ii:
a) avizeazÄ, pentru legalitate, dispoziÅ£iile primarului Åi ale preÅedintelui consiliului judeÅ£ean, hotÄrârile consiliului local, respectiv ale consiliului judeÅ£ean;
b) participÄ la ÅedinÅ£ele consiliului local, respectiv ale consiliului judeÅ£ean;
c) asigurÄ gestionarea procedurilor administrative privind relaÅ£ia dintre consiliul local Åi primar, respectiv consiliul judeÅ£ean Åi preÅedintele acestuia, precum Åi între aceÅtia Åi prefect;
d) organizeazÄ arhiva Åi evidenÅ£a statisticÄ a hotÄrârilor consiliului local Åi a dispoziÅ£iilor primarului, respectiv a hotÄrârilor consiliului judeÅ£ean Åi a dispoziÅ£iilor preÅedintelui consiliului judeÅ£ean;
e) asigurÄ transparenÅ£a Åi comunicarea cÄtre autoritÄÅ£ile, instituÅ£iile publice Åi persoanele interesate a actelor prevÄzute la lit. a), în condiÅ£iile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaÅ£iile de interes public, cu modificÄrile Åi completÄrile ulterioare;
f) asigurÄ procedurile de convocare a consiliului local, respectiv a consiliului judeÅ£ean, Åi efectuarea lucrÄrilor de secretariat, comunicÄ ordinea de zi, întocmeÅte procesul-verbal al ÅedinÅ£elor consiliului local, respectiv ale consiliului judeÅ£ean, Åi redacteazÄ hotÄrârile consiliului local, respectiv ale consiliului judeÅ£ean;
g) pregÄteÅte lucrÄrile supuse dezbaterii consiliului local, respectiv a consiliului judeÅ£ean, Åi comisiilor de specialitate ale acestuia;
h) alte atribuÅ£ii prevÄzute de lege sau însÄrcinÄri date de consiliul local, de primar, de consiliul judeÅ£ean sau de preÅedintele consiliului judeÅ£ean, dupÄ caz.